Falsk lax röra

Här kommer ett recept jag slängde ihop första gången i påskas. Det kom att bli en favorit så den har hunnit hängt med på påsk tallriken, i bakad potatis och på hårt bröd. Smaskens till sista slicket!! 



Falsk lax röra 
Du behöver: 

1 morot 
Liquid smoke 
1 dl äggfri majonnäs
1 dl soyayoghurt yoghurt eller ifraiche 
2 msk röd tångrom 
1/2 gul lök, finhackad 
Massa dill
Salt och peppar 

Börja med att hyvla moroten och lägg den i vatten i en kastrull. Salta vattnet rikligt och tillsätt ca 1-2 tsk Liquid smoke och lite dill.  Låt koka ca 10-15 min lr tills moroten har en bra konsistens. 
Blanda under tiden ihop resten av ingredienserna till röran. 
Häll avmorötterna och låt svalna. Hacka upp i mindre bitar och släng i dom i röran. 
Avnjut röran till vad som helst...så himla gott!! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0