Say cheese đŸ“·

Ost ost ost
Den bĂ€sta osten jag lyckats med hittills..smakar som en typ cream cheese med kryddig smak o fastare konsistens 👍
 
Ingredienser 
 3 dl cashewnötter blötlagda 12h 
1 citron
1 msk ÀppelcidervinÀger 
Salt efter smak
1 msk olja 
Kryddor, jag ÀnvÀnde chiliflakes och peppar 
 
Mixa alla ingredienser. Ta en bunke-lÀgg pÄ en sil-lÀgg över en kökshandduk-lÀgg smeten i duken-tryck ihop till en boll och krama ut vattnet-lÄt stÄ sÄ i 12h
 
 
Ta ut ur handduken och lÀgg i en smord form. GrÀdda i ugnen pÄ ca 175grader i 40-50 min. 
Mumsigt!
 
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och hÀr delar jag med mig av mina recept frÄn mitt liv som vegan. Jag finns numera pÄ Instagram dÀr du kan fortsÀtta följa mig och mina recept.

RSS 2.0