Paul McCartneys Veggie sallad

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i kött så det var inte nån uppochner vändning för mig att sluta helt med kött. Början till mitt köttfria liv startade med ingen mindre än Paul McCartney och hans kampanj Meatfree Monday. Mina måndagar blev köttfria men efter ett tag så kunde jag inte förstå varför jag kunde äta kött resten av veckan och slutade helt med kött. Här kommer ett recept som finns på meatfree mondays hemsida och är komponerat av sir McCartney himself...
 
Super vegetable salad 

28 körsbärstomater 
1 broccolibukett 
12 gröna bönor, delade på mitten 
2 morötter, skalade och skurna till stavar eller slantar 
Salladsblad 
3 vårlökar, fin hackade 
100g polenta 
En handfull hackade färska örter av egen smak 
1 pkt tofu, jag använde den med rökig smak 
Olja för stekning 
 
Dressingen 
 
2 msk olivolja 
1 msk rödvinsvinäger 
1 msk dijon senap 
 
Hetta upp ugnen till 200 grader och rosta körsbärstomaterna i ca 10 min. 
Koka grönsakerna i ca 15 minuter. Under tiden blanda salladen med vårlökar och rör ihop ingredienserna till dressingen. 
Blanda polentan med örterna. Skär tofun i mindre bitar och panera i polenta blandningen. Hetta upp oljan och stek gyllenbruna. 
Lägg upp salladen, grönsakerna och körsbärstomaterna på en tallrik. Lägg upp tofun och ringla över dressingen. Done! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0