Banan bröd 👌

I veckan bakade jag två limpor, en nyttig Limpa och ett bananbröd. Idag fick vi äntligen avnjuta bröden till frukost. Här kommer receptet på bananbrödet. 
 

 
Banan bröd 
2 dl glutenfritt mjöl 
1 tsk bakpulver 
1 tsk bikarbonat 
1/2 tsk salt
2 mosade bananer
0,3 dl smält kokosolja 
0,3 dl kokosgrädde 
1 msk stevia 
1/2 krm vanilj 
Ca 1/2 dl hackade valnötter 
 
Sätt ugnen på 180 grader. Täck en avlång brödpanna med bakplåtspapper. 
I en skål, blanda ihop mjöl, salt, bakpulver och bikarbonat. I en annan skål, blanda banan, olja, grädde, socker och vanilj. Tillsätt sedan mjölblandningen och valnötterna. Rör tills allt är blandat. Häll upp i brödpannan. Om du vill kan du dekorera brödet med bananer upptill. Baka i nedre delen av ugnen i ca 40-45 grader. Låt svalna i pannan en kvart innan du hugger in!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0