Paella med spanska smaker

Ikväll lagade jag ihop en paella för första gången. Definitivt inte den sista. Den påminner mig om härliga barcelona och alla paella jag åt där i somras. Här kommer receptet: 


Paella 

Ingredienser
6 dl vatten 
1 buljongtärning 
1 pkt saffran 
Olivolja 
1 gul lök, hackad
2 vitlöksklyftor, hackad
2 paprikor, hackad
1 burk kronärtskockor 
1 förp krossade tomater 
1 msk tomatpuré 
1 tsk paprika 
3 dl arborio ris 
Salt och peppar 
Oliver 
Persilja 

Börja med att koka upp vattnet med buljongtärning och saffran i en kastrull. 

I en ugnssäker panna stek lök, vitlök och paprikorna i oljan tills de är mjuka. Häll i kronärtskocka, krossade tomater, tomatpuré och paprika kryddan. Blanda. 
Häll i riset och blanda runt några minuter. Häll sedan på den varma buljongen och låt det gosa till sig några minuter till. 
Ställ in hela pannan mitt i ugnen på 200 grader i ca 20-25 min. 
Garnera innan severing med oliver och hackad persilja. 
Hugg in! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0