Vegansk pastej

Häromdagen hittade jag ett recept i en gammal grönsaksbok jag fått av mamma. Jag experimentreade lite med kryddorna och resultatet blev himmelskt gott! I boken står det även att denna röra är god att ha i smörgåstårtor. Det kan jag tänka mig! Jag ska prova det i framtiden. Pastejen är glutenfri, sockerfri, sojafri och helt vegansk.
 
Vegansk pastej
 
1 gul lök
2 dl röda linser
4 dl vatten 
1 buljongtärning 
1 msk olivolja
2 msk soltorkade tomater ( använder du de i olja behöver du inte tillsätta olivolja)
1 tsk curry
1 krm garam masala 
2 krm spiskummin
1 krm salt
 
Hacka löken och koka den tillsammans med linserna och buljong i vattnet. Sänk värmen o koka i ca 10-15 minuter. Tillsätt tomater, olja och kryddorna. Mixa till en puré. Låt svalna innan du börjar frossa! 
 
 
 
Ha en trevlig dag 💋



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0