Utan allting i Barcelona

Det är inte lätt att ha matallergier eller att utesluta födoämnen på resan. Jag har varit 10 dagar i Barcelona på semester och vill dela med mig om några bra tips 🇪🇸
 
 
 
Min bästa upplevelse var denna veganska margarita glass. Återvände till detta hak säkert tre gånger. Värt ett besök om du hänger nere vid stranden. La Heladeria Mexicana ligger i korsningen av gatorna Carrer de la Mestranca och Carrer l'Almirall Aixada. 
 
 
 
Gazpacho serveras nästan överallt och har en bas av tomater. Denna soppa serveras kall och i Barcelonas värme svalkar den skönt. Denna soppa äter jag på ett ställe längs mysiga gatan Carrer de la Princesa. 
 
På de flesta ställen serverar de även vegetarisk paella och många tapas är djurfria. Ett ställe vi fastnade för heter Buenas Migas. De finns lite överallt i Barcelona och har mat för allergiker, ett mycket bra ställe! 
 
 
Här är vi på besök hos Freixenets vingård. En två timmar lång rundtur som avslutas med 2 glas cava. Vilken dröm 😍 Detta besök var ett av tre i en 8 timmar lång winetour i Barcelona. Värt att tipsa om! 
 
 
Det finns affärer och marknader som säljer massor av frukt. Vi köpte med oss till hotellet och åt under siestan 😴
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0