Smörgåstårta Club Sandwich

"Du som är vegan kan väl inte äta smörgåstårta?!" Öh..jo! 
Här är mitt bästa recept på en vegansk Club Sandwich tårta..


Ingredienser
1 förp valfritt veganskt bacon lr hemmagjort 
1 förp tomattofu (se bild nedan)
10 soltorkade tomater 
1 dl vegansk majonnäs
3 dl sojayoghurt 
1 dl finskuren gräslök 
1 tsk dijon 
1/2 tsk salt 
1 krm peppar 
Formbröd 

Garnering
1-2 dl vegansk majonnäs 
Körsbärstomater 
Ruccola 
Bacon 


Stek baconet och lägg undan 1/3 av det till garnering. Blanda alla ingredienser. Skär bort kanterna på brödet och pussla ihop på en bricka. Varva fyllning och bröd. Avsluta med att täcka tårtan i majonnäs, tomater, ruccola och bacon. Voila

     Funkar lika bra med vanliga tomater oxå!!


rememberthiis.blogg.se
2016-03-11 @ 11:01:41
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Ser galet gott ut

Svar: Tack 😊
Jennifer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0