Rostad blomkål och kikärts soppa

Halleluja, vilken god soppa!
En väldigt mättande och god soppa om du har cika 30 minuter över :)
 
 
 
Du behöver:
1 stor gul lök eller 2 små, hackad
3-4 potatisar, delad i mindre bitar
1 burk kikärtor, avrunna
1 påse tinad blomkål eller 1 färskt huvud delad i bitar
5 dl vatten
1 dl soja grädde
2 buljongtärningar
5 vitlöksklyftor
Salt peppar
1/2 tsk paprika
1 tsk kummin
Olivolja
Chili flakes
 
Gör så här:
Strö ut kikärtor, blomkål, vitlöksklyftor, kummin, paprika, salt och olja på en plåt. Sätt in i ugnen på 200grader i 30 minuter, rör om efter halva tiden. Under tiden steker du potatis, lök och peppar i några minuter. Tillsätt sedan vattnet och buljongen och låt koka tills potatisen är mjuk, cirka 20 minuter. Tillsätt sedan 3/4 av de rostade kikärtorna och blomkålen tilsammans med grädden och mixa soppan jämn. Servera toppat med kikäror och blomkål med en dust av chiliflakes! Yummy!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0