Grön lasagne

Det har varit lasagne dagar hemma hos mig, det är ju så gott! Den här lasagnen har jag gjort flera gånger men jag experimenterar hela tiden med toppingen och den här sista blev riktigt bra. Det här receptet är glutenfritt och veganskt. 
 
Grön lasagne
 
2 st zucchini 
1 burk pastasås
2 dl fryst upptinad spenat
2 tsk oregano
1 port vegan ricotta 
Vegansk parmesan 
 
Vegansk ricotta
 
2 dl mandelmjöl
1/2 dl vatten 
1 tsk äppelcidervinäger
1-2 vitlöksklyftor
1 tsk lökpulver
salt och peppar 
 
Vegansk parmesan 
 
3 dl cashewnötter 
3/4 Bjäst (finns att köpa på hälsokost) 
ev salt efter smak
 
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa ihop ingredienserna till ricottan och blanda med spenat och oregano. Hyvla zucchinin till "plattor". Smörj en form och lägg lite pastasås i botten. Varva sedan zucchini, pastasås, ricotta ochavsluta med ett lager ricotta. Mixa cashewnötterna. Jag valde att ha lite större bitar i min. Blanda i bjästen och ev salt. Strö över din lasagne. Gratinera i ca 1 h. Låt svalna några minuter innan du hugger in! 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0