Vegansk planka

Det var första gången jag gjorde en planka men det blev en riktig succé! Gjorde den här rätten till min pojkväns födelsedag.
 
Du behöver för 2 personer:
1 kg skalad och kokt potatis
1 msk veganskt smör
2 tomater
1 zucchini
Sparris
Röd paprika
Portobello svamp
Soya
Grillkrydda
Salt och peppar
Rydbergs Bea sås
2 Plankor
 
Gör såhär:
Mosa potatisen med smör och salt och peppar.
Dela tomaterna på mitten och stek så de får en fin yta. Stek zucchinin, paprikan och sparrisen. Stek portobellon i grillkrydda och soya.
Spritsa upp potatisen på plankan och placera ut grönsakerna. Sätt in i ugen på 200 grader tills potatisen fått en gyllene färg. Servera med en klick bea! Mums!
 
 
 
 
 

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0