Tabbouleh med Quinoa

Denna tabbouleh är jättegod och nyttig med super quionoa 😊 
 
 
Ingredienser
2 dl quionoa 
4 dl vatten 
1 buljongtärning 
3 tomater 
1 knippe färsk mynta 
1 knippe färsk persilja 
1/2 röd lök 
Rivet skal och saften av en lime lr citron (provat med båda och den med citron blir aningen mildare) 
1 pressad vitlöksklyfta 
Olivolja 
Salt och peppar 
 
Koka quionoa med vatten och buljongtärning i ca 15-20 min. Låt svalna. 
Gröp ur tomaterna och finhacka. Finhacka löken. Blanda tillsammans med vitlök, finhackad mynta, persilja, citrusen, olivolja och kryddor. Ha till sist ner quionoan. Avnjut tex med falafel och hummus 🍴
 
 
 
rememberthiis.blogg.se
2016-03-07 @ 11:23:09
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Ser gott ut :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0