Vegansk fetaost

Det här med att hitta några bra ersättare till osten är ganska svårt. Jag har försökt mig på en massa recept och hittills är det här receptet på en slags fetaost det jag är mest nöjd över 😃 
 
Fetaost 
 
2,5 dl cashewnötter, blötlagda minst 12h 
0,6 dl olivolja 
Juice från 1 citron 
0,6 dl vatten 
Salt 
 
Mixa nötterna med oljan, citronsaft och vatten. Det ska bli klumpfritt. Ha sedan i salt. Det ska smaka lite mer salt men inte alltför salt, prova dig fram o smaka av. 
 
Häll över smeten i en folieklädd liten form och grädda ca 40 min på 225 grader. Efter 20 min när osten börjar att få färg, lägg över ett aluminiumfolieblad så den inte blir för mörk. 
 
 
Låt osten svalna i rumstemperatur och plasta sedan in den o lägg i kylen, gärna 24h. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0