Helande marockansk linssoppa

Jag har sopp vecka. Här är soppan jag gjorde igår, en helande marockansk soppa. Den mättade väldigt bra efter ett hårt träningspass igår kväll! 

Ingredienser 
1,25 dl gröna linser
1 fänkål, hackad 
1 gul lök, hackad 
1 sötpotatis,  hackad i mindre bitar 
2 morötter, slantade 
3 vitlöksklyftor, hackade 
Olivolja 
2 tsk kummin 
1/2 tsk koriander 
1 tsk gurkmeja 
1/4 tsk cayennepeppar 
1/4 tsk kanel 
7,5 dl vatten
1 buljongtärning 
Citron 
Rädisor 

Stek löken o fänkålen i oljan. Ha sedan i morötterna, vitlöken, sötpotatisen och alla kryddor. Häll sedan på vattnet och släng i buljongtärningen. Ha i linserna och puttra i ca 20-25 min, tills linserna är klara. 
Pressa över citron och servera med färska rädisor. Sött, gott och mättande! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0