Green soup

 
 
Så här efter alla festhelger vill alla äta nyttigt, även jag...så jag slängde ihop denna underbart gröna soppa och toppade den med min veganska feta ost, recept på den hittar du här
 
 
Green soup 
 
Ingredienser:
Olivolja 
2 purjolökar, strimlade 
3 dl gröna bönor typ haricots verts 
1 liten broccolibukett, delad i mindre bitar 
1 Zucchini, hackad 
6 dl vatten 
1 buljongtärning 
Salt o peppar 
3 dl mjölk, jag använde cashewmjölk 
 
 
Stek purjolöken i olja i några minuter. Tillsätt bönorna o stek några minuter till. Lägg i broccoli, zucchinin, vattnet och buljongen. Låt småkoka i 20 min. Salta o peppra efter smak. Häll i mjölken och mixa soppan. Servera 👌
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0