Fransk potatissallad

Jag älskar fransk mat! Här har jag lagat en potatissallad på franska - Salade de pommes de terre.  

Salade de pommes de terre
 
Ingredienser
9 små potatisar 
Ca 2-3 dl haricots verts 
1/2 röd lök 
1,5 msk dijon 
1 liten hackad vitlöksklyfta
3 msk rödvinsvinäger 
3 msk olivolja 
Gräslök 
Salt och peppar 
 
Tvätta och koka potatisen i ca 20 min. Koka haricots verts ca 2-3 min. Blanda ihop övriga ingredienser till dressingen. Halvera potatisen o lägg dem i en skål med bönorna. Häll på dressingen och salta o peppra efter smak. 
 
Jag serverade min sallad tillsammans med en vego schnitzel 👌
 
Bon apetit!  
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0