Saffrans Freeze cake

Det blev inga lussebullar idag till advent heller...det blev en freeze cake!
 
 
Du behöver till botten:
200g hasselnötter
15 torkade dadlar
2 mask vatten
2 msk kokos olja
1/2 tsk salt
 
Kör allt i mixer och tryck ut i en bakplåtsklädd form. Ställ in i frysen medan du gör freeze smeten.
 
Saffrans smeten:
2 dl yoghurt (jag använder Planti EKO)
Allt det tjocka i en kokosmjölksburk
100 g cashew blötlagda 1h
2 msk agave sirap
2 förp saffran, alltså 1g
 
Mixa allt och häll på nötbotten. Låt allt frysa minst 2h.
 
Toppa med frukt eller fikon.
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0