Potatis & Ärt soppa

Till middagen ikväll lagade jag ihop en nyttig soppa med sting! Här kommer receptet på den: 
 
Potatis & Ärt soppa 
2 dl gröna linser 
1 gul lök 
1,5 dl frysta ärtor 
6-8 potatisar 
1 liter vatten 
1 buljongtärning 
2 tsk curry 
1/2 tsk svartpeppar 
1 tsk salt 
Olivolja 
 
Stek löken något mjuk i oljan i en kastrull. Skala och dela potatisen i mindre bitar. Släng ner den i kastrullen. Häll på vatten, buljongtärning, linserna, ärtorna och alla kryddor. Låt puttra tills linserna och potatisen är klara. Servera något avsvalnad! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0