Orange höst soppa

Jag känner mig lite krasslig idag så till middag blev det helt enkelt soppa. Orange soppa. Mums! 
 
Orange höst soppa 
 
1 Zucchini 
1 gul lök 
2 vitlöksklyftor 
1-2 morötter 
4 stjälkar selleri 
5 dl vatten 
1 buljongtärning 
1 burk krossade tomater 
1,5 dl röda linser 
2 msk rödvinsvinäger 
Olja till stekning 
 
Stek löken och vitlök några minuter. Tillsätt selleri och morötter och stek tillsammans några minuter till. Häll på vatten, krossade tomater och släng i buljongtärning och linserna. Koka tills linserna är färdiga och grönsakerna mjuka. Mixa soppan...slät eller inte, det bestämmer du. Häll på rödvinsvinäger och salta efter smak. Servera!  
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0