Trillingnöt

Julen väntar runt hörnet och jag försöker hinna med mitt veganska kök mellan mina jobbpass. Igår gjorde jag iaf lite julgodis i form av trillingnötter. Hittade receptet på nätet och det såg så gott ut. Jätte enkelt! 



Trillingnöt 

Ingredienser: 
Hasselnötter 
Mörk choklad 
En ljusare choklad 

Smält den mörka chokladen över ett vattenbad. Häll i nötterna. På ett bakplåtspapper fiska upp 3 nötter åt gången och lägg dem ihop. När det svalnat en aning smält den andra chokladen som du stänker över dina godisar i ett härligt choklad mönster. Låt svalna och förvara i kylskåp.  




coffeeandcupcake.blogg.se
2015-12-18 @ 14:29:36
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Mums :) Hoppas du får en trevlig helg :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0