Chiligryta

På den tiden då jag var "köttis" besökte vi Katz delikatessen när vi var i New york. Dom är känd för både deras pastrami mackor och det var också där som harry mötte sally. Dom hade inget glutenfritt till mig så jag tog inte det hon tog, men jag beställde en chiligryta. Försökte återskapa smakerna i denna veganska gryta och det blev riktigt lyckat! 


Chiligryta 

Ingredienser
Olivolja 
1 gul lök 
3 vitlöksklyftor 
2 förp krossade tomater 
1 msk tomatpuré 
1 msk hackade jalapeños på burk
1 dl quionoa 
1,5 dl vatten 
2 tsk kummin 
2 tsk kakao pulver 
1,5 tsk paprika pulver 
0,5 tsk cayennepeppar 
0,5 tsk chilipulver 
Salt och svartpeppar 
1 burk kidney bönor 
1 burk svarta bönor 
1 burk majs

Stek löken i oljan. Häll på de krossade tomaterna och alla övriga ingredienser utom bönorna och majsen. Låt puttra tills quionoan är klar. Häll på bönorna och majsen och låt dem få bekanta sig i ca 10 min. Salta och peppra efter smak. Servera med persilja och en brödbit. 
Eat and enjoy!  
Emma -Merakibeauty.se
2015-12-03 @ 21:50:09
URL: http://merakibeauty.se

oj vad gott det ser ut!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0