Ratatouille

Ratatouille. Yes. Jag tänker på Disneys råtta Ratatouille 😊 Men det är faktiskt en fransk maträtt. En grönsaksgryta. Jag hittade det här receptet i en bok jag har läst under sommaren, "Franska kvinnors smala hemligheter" av Marielle Guiliano. Riktigt bra bok för alla frankrike älskare som jag ❤️
Ikväll bjöd jag min sambo på denna rätt och det blev himla gott! 
Jag har halverat receptet då det var ett på tok gör stort kok i boken.
 
Ratatouille
 
1 zucchini 
1 aubergine 
5 st tomater
1 knippa persilja
6 st vitlöksklyftor
1 msk olja 
salt och peppar 
 
Skölj och skär stora bitar av grönsakerna. I en stor kastrull lägg i aubergine, tomat och avsluta med ett lager zucchini. Halvera vitlöksklyftorna och lägg i dom tillsammans med persiljan, salt och peppar. Låt koka på svag värme i ca 1,5-2 h. Låt stå en stund innan servering, det är mycket varmt. Häll på lite olivolja innan servering. 
 
 
 
 
Jag serverade en helfabrikat veganbiff till min ratatouille. Man kan inte vara på top jämt ⭐️
Resterna kommer jag att äta som soppa imorgon till lunch. 
Trevlig kväll! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0