Glas glass i stora lass

Jag har inte lagt upp något här på nästan 2 månader. Har varit ute och rest och skolan tar upp väldigt mycket tid. Men jag har en massa recept som bara väntar på att få bli upplagda här!
 
Vi har ju blivit lite tokiga i "nicecream", glass gjord på bananer! Barnsligt enkelt att göra. Här kommer 2 recept som är våra favoriter här hemma:
 
Mango & Banana nicecream
 Du behöver för 2 portioner:
1 stor banan
1/2 mogen mango
Hallon som dekoration om så önskas
 
Gör såhär:
Frys in skivad banan och mango i ca 1-1,5 timme. Mixa och servera! Enkelt!
 
 
 
 
Chocolate for Champions
 Du behöver för 2 portioner:
1 stor banan
1 msk kakao
1 skopa Hampa proteinpulver
Torkade fikon eller dadlar som dekoration
 
Gör såhär:
Frys in bananen i ca 1-1,5 timme. Mixa tillsammans med kakao och proteinpulver. Tillsätt lite vatten om det blir för torrt, men bara lite åt gången så du inte tar för mycket. Dekorera med finfördelade fikon eller dadlar. Mums!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0