Raw Brownie

Jag mådde inte så bra som jag hade hoppats på idag när jag vaknade så då unnar jag mig något gott! Gjorde en raw brownie och skulle kunna sluka hela på engång! Det var jättegott!
 
 
 
 
Du behöver till botten:
100g hasselnötter
50g mandel
1 dl dadlar
1 dl kakao
ett stänk salt
max 1 krm vaniljpulver
2 msk vatten
 
Topping:
3 msk mandelmjölk
1/2 dl kokosolja
1 msk maple syrup eller stevia
1/2 dl kakao
Max 1 krm vaniljpulver
+ 1/2 dl hasselnötter, hackad choklad och flingsalt att strö över
 
Mixa allt till en deg, tillsätt mer vatten om den blir för torr. Tryck ner smeten i en bakplåtsklädd form och ställ på kylning.
 
Lägg alla ingredienser till toppingen i en kastrull och värm upp och rör om tills allt smält samman och blandats. Häll toppingen på botten, strö över nötter, choklad och flingsalt och ställ in i frysen tills allt stelnat.
Skär upp och belöna dig själv <3
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0