Pesto och quinoa fyllda tomater

Har inte bloggat på ett tag. I höstas kom jag in på en efterlängtad utbildning men har inte släppt mitt jobb riktigt än så jag har haft fullt upp. Förhoppningsvis lugnar det ner sig när jag nu ansökt om tjänsteledighet från januari!

Jag har iaf pysslat lite i köket och härom dagen bjöd jag på dessa utsökta fyllda tomaterna. Recept på dom kommer här:

Du behöver för 4 tomater:
4 tomater
2,5 dl quinoa
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 påse färsk spenat
6 tsk pesto (min hemmagjorda hittar du recept på här)
1/2 tsk vitlökspulver
Färsk basilika
Olivolja
Gurka
salt och peppar

Gör såhär:
Gröp ut tomaterna och lägg dom i en smord form. Spar innehållet. Koka quinoan enligt anvisningen på paketet.
Hacka löken och vitlöken och stek i oljan tills den är mjuk. Släng på spenaten och vitlökspulvret.
Blanda den färdiga quinoan med den stekta löken och spenaten tillsammans med pesto.
Fyll tomaterna med fyllningen och sätt på tomat "hatten".
Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 30 min.
Strimla under tiden gurkan och lägg i en skål.
Ta tomat innehållet och mixa med olivolja och kryddor. Blanda gurkan med tomat dressingen.
Servera med färsk basilika.
Mums!

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0