Salsa & Guacamole

All the good stuff in life are vegan! 

Jag skulle kunna äta nachos med salsa och guacamole varje dag men jag gör det endast när sambon är bortrest...så jag får allt för mig själv!

 
Här kommer mina bästa recept! 

Guacamole
Du behöver: 

4 avokado 
1 msk olivolja
1-2 vitlök
Saften från 1 citron 
1 tsk sambal oelek 
Salt och svartpeppar

Mixa och smaka av med salt och peppar. 

Salsa 
Du behöver: 

1 gul lök
1 vitlöksklyfta 
1 msk olivolja 
1 förpackning krossade tomater 
Salt 
1 tsk dijon 
1/2 tsk sambal oelek 

Fräs hackad lök i oljan tills de mjuknar något. Tillsätt resten av ingredienserna och låt allt småkoka i ca 20 min. Servera varm eller låt kallna. 

Gott!!! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0