Mozzarella vegan style

Har provat ett recept pĂ„ typ mozzarella ost...fast inte ost 😉 Det blev en hĂ€rlig konsistens och pĂ„minner om mozzarella 🧀
 
Du behöver: 
1 dl spad frÄn kikÀrter 
1 msk ÀppelcidervinÀger 
Salt och peppar 
1 dl rapsolja 
2 msk maizena 
 
Börja med att blanda vĂ€tskorna med kryddorna. Mixa sedan allt...under tiden tillsĂ€tter du oljan i en tunn strĂ„le tills det börjar tjockna. HĂ€ll sedan allt i en kastrull och vispa ner maizena. Koka upp under omrörning. NĂ€r massan blivit tjock hĂ€ller du upp den i en skĂ„l och lĂ„ter den kallna.  Sen har du en super god ost 👍
 
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och hÀr delar jag med mig av mina recept frÄn mitt liv som vegan. Jag finns numera pÄ Instagram dÀr du kan fortsÀtta följa mig och mina recept.

RSS 2.0