Glutenfria scones med clotted cream

Igår kväll slängde jag ihop lite kvällsfika. Det blev glutenfria scones med clotted cream och sylt 🍓

Scones 

4, 5 dl rismjöl 
2 tsk bakpulver 
2 msk stevia 
2 krm salt 
75g mjölkfritt smör 
2 dl mandelmjölk 
1/2 krm vaniljpulver 

Rör ihop alla torra ingredienser och smula sedan samman det med smöret. Tillsätt mjölken och arbeta ihop till en deg. Forma till bullar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt ugnen på 225grader i ca 10 minuter. 

Clotted cream 

50g mjölkfritt smör 
0,75 dl stevia 
4 msk kokosgrädde 

Mixa ihop samtliga ingredienser. 

Servera dina scones med clotted cream, sylt och engelskt te ☕




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0