Bolognese med hetta

Äntligen är det maj! Här bjuder jag på ett lättlagat bolognese recept med hetta. Så himla gott på denna vackra vår dag! 

Du behöver: 
1 paket soja mince (torkad soja) 
1 burk krossade tomater 
1 buljongtärning 
1 krossad vitlök
1-2 tsk sambal oelek
Salt och peppar
2 dl soja yoghurt (jag använder den naturella från planti) eller imatfreiche
Någon god pasta..jag använde kikärtspasta 

Börja med att lägga soja mince i kokat vatten och låt dra ca 3-4 min. Häll ut den i ett durkslag och pressa ur vätskan. Stek sedan soyan med pressad vitlök och buljongtärning. Häll på tomaterna och sambal oelek efter smak, jag gillar min stark ☺ och salta och peppra. Häll på ditt val av yoghurt eller ifraiche. Voila! 

Servera med pasta och ev ketchup 😉





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0