Påskgodis

Glad påsk önskar jag er alla med dessa utsökta bollar 😊



Från vänster

Bountybollar recept på dom finns i ett tidigare inlägg här (länkar senare) 

Chokladbollar
Ingredienser
3 dl glutenfria havregryn
100g mjölkfritt smör 
0,75 dl stevia
2 msk kakao 
1/2 krm vaniljpulver 
2msk kallt kaffe
Sesamfrön till garnering

Blanda samtliga ingredienser och rulla i Sesamfrön.  
 
Romkulor
Ingredienser:
200g riven kokos 
1,5 msk rom 
1,5 dl kokosgrädde
50g kokosolja 
2 msk stevia
1/2 krm vaniljpulver
Choklad
Valfri garnering

Koka upp alla ingredienser utom den rivna kokosen. Ta åt sidan och Mixa med den rivna kokosen. Rulla till bollar och ställ i frysen i ca 30 min. Smält under tiden choklad i ett vattenbad. Doppa bollarna i chokladen och låt svalna på bakplåtspapper. Dekorera. 

Mandelkulor
Ingredienser :
200g mandelmjöl
1 dl grädde 
1-2 msk stevia
Choklad 
Garnering

Blanda ihop ingredienserna till mandelmassan. Rulla till kulor och frys i ca 30 min. Smält under tiden chokladen i ett vattenbad. Rulla kulorna i chokladen och låt svalna på bakplåtspapper. Dekorera.

Carrot cake balls 
Ingredienser:
1 riven morot 
1 dl hackade dadlar 
2 msk äppelmos eller en bit äpple 
1/2 tsk kanel
1/2 tsk muskot
1 1/2 dl mandelmjöl 
Riven kokos till garnering

Mixa samtliga ingredienser. Tillsätt vatten om det blir för torrt. Rulla i kokos. 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0