Bounty bollar

För några veckor sedan bjöd jag hem min pojkväns familj på Afternoon tea när han fyllde år. Gjorde blandannat dessa bounty bollar som smakar precis som bounty chokladen..jättegott!! 
 
 
Bounty bollar 
 
Ingredienser
200g riven kokos 
1 dl kokosgrädde 
50g kokosolja 
2 msk stevia 
1 krm vaniljpulver 
Mörk choklad 
 
Koka alla ingredienser utom kokos och choklad. Mixa sedan blandningen med den rivna kokosen. Rulla massan till bollar och lägg i frysen ca 30 min. Smält chokladen i vattenbad. Doppa de frysta bollarna i den varma chokladen och låt dom torka på bakplåtspapper. Dekorera med riven kokos. Kyl sen bollarna i kylen innan servering. 
 
 
Bollarna till vänster är Carrot cake balls, recept på dem kommer inom kort 😃
 
Veronica Wallgren
2016-02-29 @ 06:18:42
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Gott!

Matilda Berlin
2016-02-29 @ 17:50:20
URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Herre vad gott det lät (och framför allt såg ut)! Det ska verkligen testas vid nästa bak =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0