Het kimchi och quinoa bowl med grönkål

Har ätit kimchi på restauranger tidigare men aldrig provat att göra själv. Men hittade ett snabb recept på kimchi och körde på det och blandade det med quinoa...supergott!!!
 
Snabbkimchi
1 salladskål
1 purjolök
2 vitlöksklyftor
1 msk finriven ingefära
1 msk vitvinsvinäger
1 msk rapsolja
1 tsk stevia
1 tsk salt
2 msk sambal oelek
 
 
 
Gör såhär:
Strimla kålen och purjolöken. Pressa vitlöken och blanda me ingefära och kålblandningen.
Tillsätt vinäger, olja, stevia, salt och sambal och blanda väl.
Låt stå 15 min.
 
Het kimchi och quinoa bowl med grönkål
 
Du behöver:
Olivolja
1/2 tsk finriven ingefära
1 pressad vitlöksklyfta
4 dl färdig quinoa som kokat med 1 buljongtärning
2 dl kimchi
2 tsk soja
1 tsk hot sauce
4 dl grönkål
Hackad gräslök
Peppar efter smak
 
Gör såhär:
Stek ingefäran och vitlöken i oljan någon minut. Tillsätt quinoan och kimchin och värm allt i ca 3 minuter. Tillsät sojan och hot sauce och rör runt. Ställ åt sidan och hetta upp grönkålen i en annan kadstrull med lite olja tills den känns mjuk.
Servera hälftren quinoa och hälften grönkål i en skål. Toppa med gräslök.
Nyttigare än såhär blir det inte!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0