Rice rolls

I'm back!
Har inte haft orken att lägga ut något på ett tag...men nu har jag semester och fått vila ut lite.
Idag tillverkades dessa godingar, Rice rolls med jordnötssås.

Du behöver:
Ris papper
Morötter, strimlade
Paprika, strimlad
Kål, strimlad
Avokado, strimlad
Bladspenat
Sesamfrön

Till jordnötssåsen:
2 msk jordnötssmör
2 cm finhackad ingefära
2 pressade vitlöksklyftor
2 tsk soja
Vatten

Blöt rispappret enligt instruktionerna på förpackningen, lägg ut ett ark på ett fat. Lägg på grönsakerna, strö över Sesamfrön och rulla ihop. Enkelt!
Sno ihop alla ingredienser till såsen. Spädmed vatten till önskad konsistens.
Nu är det bara att doppa och hugga in!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0