Veganska Brownies

Igår bjöd jag min kusin på Afternoon tea. Jag älskar afternoon tea o bjuder gärna titt som tätt. Jag är som The mad hatter 🎩 
Jag brukar servera bubbel till men eftersom jag hade kvällsjobb igår så hoppade vi över det. 
På mitt fina fat fanns cupcakes från i söndags, snittar med div veganska pålägg och Brownies som jag presenterar i detta inlägg. Till drack vi te från te landet itself England, ett svart strawberry 🍓 tea from Fortume & Mason. 
 
 
Brownies

200g mjölkfritt smör 
100g mörk choklad 
1 burk svarta bönor 
2 dl sojamjölk
0,5-1 dl stevia 
0,5 dl kakao 
0,5 tsk salt
2,5 dl mjöl (jag använder glutenfria finmix) 
0,5 tsk bakpulver 
Nötter 
 
Smält chokladen och smöret tillsammans. Mixa bönor och mjölk till en jämn smet. Blanda de torra ingredienserna till bönderna och till sist chokladblandningen. Klä en form i bakplåtspapper och häll i smeten. Strö nötter uppe på. Grädda i ca 30-35 min i 175 grader. Låt svalna. Servera! 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0