Veganska blueberry cupcakes

Jag har inte bakat på länge. Att baka är något jag älskar och är duktig på. Lusten och orken har bara inte riktigt funnits där. Men i söndags lyckades jag klämma fram dessa. Härligt också att baka med blåbär från min o pojkvännens lördags promenad i skogen. 
 
 
Veganska blueberry cupcakes 
 
4 tsk no egg
8 msk vatten 
2,5 dl mandelmjöl 
0,5 dl kokosmjöl 
1 msk fiberhusk 
0,5 dl stevia 
125g mjölkfritt smör 
2 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver 
2 dl blåbär 
 
Vispa ihop NO egg och vattnet. Tillsätt stevia o vispa ihop. Smält smöret. Blanda alla torra ingredienser. Blanda samman NO egg blandningen med smöret o de torra ingredienserna. Rör sist i blåbären bara så att de blandas. Ha upp i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i ca 25-30 min.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0