Moonday Pasta

Känns som evigheter sen jag åt pasta så lagade ihop en krämig pasta rätt ikväll...blev inte en enda droppe över. Bra betyg antar jag 😉 

Rostad paprika pasta 

Pasta ( jag använde glutenfri från semper) 
2 röda paprikor 
2-3 msk olivolja 
2 banan schalottenlökar
4 vitlöksklyftor 
Salt o peppar 
2 dl mjölk ( jag använde cashewmjölk) 
2 msk bjäst 
1,5 msk majsstärkelse eller arrowroot 
Chiliflakes 

Lägg paprikorna på en plåt i ugnen på 200 grader i ca 25-30 min. Låt svalna en aning. 
Koka under tiden pastan. I en stekpanna, stek de båda löksorterna i ca 5 min. 
Dela paprikorna och plocka bort kärnor och skalet. Blanda paprikorna med löken och resten av ingredienserna i en mixer och mixa slät. Häll av pasta vattnet o blanda med pasta såsen. Smaka av med kryddorna.
Servera med basilika eller vegan parmesan. 
Bon apetit 👌 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0