Thai Gryta

Gjorde denna rätt ikväll från ett recept jag har hittat på pinterest. Den blev supergod. Smakar som en krämig padthai, så slänger nog på lite cashewnötter nästa gång...

Thai Gryta

Olivolja 
1 gul lök, hackad
2 vitlöksklyftor, hackade
1 röd paprika, strimlad
1 morot, strimlad med potatisskalare 
1/2 Zucchini, hackad
1/2 dl röda linser 
1 burk kokosmjölk 
1 msk soya 
4 msk jordnötssmör 
1 tsk sambal olek 
Skal från 1/2 lime 
1 tsk lime juice 
Färska basilikablad 
Lite cayennepeppar efter smak
Salt 

Stek löken lite mjuk. Släng i paprika, morot o Zucchini. Stek nån minut. Häll i kokosmjölken och linserna. Tillsätt resten av ingredienserna och låt puttra tills linserna är klara. Servera med ris.

a n n i k a
2015-11-18 @ 08:34:04
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Mums!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0