Pasta Bolognese

Ikväll blev det pasta Bolognese gjord på linser. Det blev jättemumsigt! Blev en hel del matlådor över så jag får mumsa den till lunch imon med! Wiio! 

Pasta Bolognese 

Ingredienser :
Olivolja 
1 gul lök, hackad
3 morötter, rivna 
2 selleristjälkar, skivade
3 vitlöksklyftor, hackade 
2 förp krossade tomater, gärna 1 med örter 
1 msk tomatpuré 
3 dl vatten 
1 buljongtärning 
2 dl röda linser 
Oregano 
Basilika, gärna färsk 
Salt o peppar 
Pasta 

Gör såhär: 
Stek löken i oljan. Släng i morötterna och sellerin o stek några minuter. Lägg i vitlök, krossade tomater, vatten, buljongtärning, tomatpuré, linser och kryddorna. Låt puttra tills linserna är klara ca 20 min. Koka pastan och servera med lins bolognesen. 

a n n i k a
2015-11-24 @ 07:57:07
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Mums!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0