Linssoppa med kummin

Jag kör soppa igen idag, men med magiska kummin denna gång. Man kan nog koka soppa på nästan vad som helst. Jag kokar ofta och helst på linser, det gör soppan matig och mättande. 
 
 
Linssoppa med kummin 
 
 
1 gul lök 
3 vitlöksklyftor 
Olja till stekning 
5-7 morötter 
1 buljongtärning 
6,5 dl vatten 
1 burk krossade tomater 
2,5 dl röda linser 
1/2 tsk paprika 
1/4 kanel 
Salt o peppar efter smak 
1 tsk kummin 
 
Stek lök och vitlök i några minuter. Slanta ner morötterna och häll på resten av ingredienserna. Koka tills morötter och linser är klara. Låt svalna några minuter innan du hugger in. S'il vous plaît 💋



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0