Grekisk citron och quionoa soppa

Här om dagen lagade jag ihop den här soppan med massor av quionoa och  härliga smaker. 




Grekisk citron och quionoa soppa 

Ingredienser:

Olivolja 
1 gul lök, hackad 
2 finhackade morötter 
2 finhackade vitlöksklyftor 
6,5 dl vatten 
1 buljongtärning 
1,25 dl quinoa 
1 påse portion misosoppa 
2 tsk tahini 
1/2 dl pressad citron 
1/2 dl bjäst 
2 tsk torkad Dill och gärna lite färsk 

Gör så här: 
Stek löken i oljan. Tillsätt morötterna, vitlök, buljongtärning, vatten och quionoa. Låt puttra tills quionoan är klar, ca 20 min. I en skål, blanda de övriga ingredienserna. När soppan är klar häller du ner blandningen. Hoppas det ska smaka! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0