Veganskt cream cheese recept

Godmorgon önskar jag med ett recept på vegansk creamcheese med smak av dill. Det här receptet är veganskt, glutenfritt, sockerfritt och sojafritt. 
 
Creamcheese med dillsmak
 
 
1,5 dl cashewnötter 
1 msk dill, färsk eller torkad
3 msk juice från citron 
1 msk äppelcidervinäger 
1/3 msk salt
 
Lägg cashewnötterna i en skål med vatten i minst 6 timmar, förvara i kylen. Ett tips är att göra det på kvällen så de är klar på morgonen. Mixa sedan alla ingredienser. Förvara creamcheesen i kylen, håller i ca 4-5 dagar. Enjoy! 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0