Sommar meny

På midsommar bjöd jag på en tre rätters meny, helt vegansk förstås. Förrätten var en toast skagen med tångrom och dill, huvudrätten var stekta quornfiléer med dragonkryddade ugnsgrönsaker och bearnaisesås. Till efterrätt serverade jag en risglass och färska jordgubbar. Mums! 
 
 
 
 
 
Stekt quornfilé med dragonkryddade ugnsgrönsaker och bearnaisesås  
Färsk potatis
sparris
rödlök
palsternacka
morot
1 msk olivolja
1 tsk dragon
1/2 salt
Tvätta potatisen och skala de övriga ingredienserna och skär i mindre bitar. Häll på lite olja och laga i ugnen på  175 grader i ca 1 timme. Blanda oljan med dragon och salt. Häll över grönsakerna innan servering. 
 
Stek quornfiléerna i grillkrydda och pressad vitlök. 
 
Bearnaisesås
50 g smör
1 tsk dragon
1 dl soja grädde 
1/2 buljongtärning
mjöl till redning
Smält smöret och ha i buljong, dragon och grädde. Red såsen med mjölet. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0