Fusk gratäng

Ikväll bjöd jag mannen på fusk gratäng...det blev ruskigt gott. Jag blir så glad när jag lagar saker som blir så gott..till skillnad från den där veganska osten jag försöker tillverka...mer om det en annan gång. Här kommer iaf receptet: 

Fusk gratäng 

Ingredienser:
1 pkt marinerad tofu 

Potatismos:
1 kg potatis 
1 dl valfri mjölk 
2 msk mjölkfritt margarin 
1 tsk salt 
1 krm vitpeppar 
1 krm torkad Dill 

Sås: 
1 gul lök
2 msk olja 
1,5 msk glutenfritt mjöl 
1,5 dl valfri mjölk 
2,5 dl valfri grädde
1 tsk citronjuice 
1 buljongtärning 
1 näve färsk Dill
1 krm svartpeppar 
1-2 krm salt 
1/2 burk röd tångkaviar 

Skala o skiva potatisen och koka. 

Sätt ugnen på 225 grader. 

Stek löken i oljan i en kastrull tills den är mjuk. Häll sedan på mjölet o blanda. Tillsätt därefter mjölk, grädde och buljongtärning o koka upp. Ta bort från plattan o blanda ner resten av sås ingredienserna. Gott! 

När potatisen är klar häll av vattnet. Lägg potatisen tillsammans med mjölk, smör o kryddor o stampa eller mosa. 

Smörj en form med lite olja. Dela tofun och lägg i mitten av formen. Spritsa moset runt tofun med hjälp av en spritser av en påse eller med hjälp av två skedar. Häll på såsen över tofun. Grädda ca 20 min. Låt svalna något innan den serveras. Gotti gott! 




Paulina Suonvieri
2015-12-01 @ 22:47:06
URL: http://nouw.com/100kitchenstories

Är du kanske en hälsointresserad tjej, har jag fel? :) Ville bara säga att jag just nu har en superenkel tävling på min blogg där du kan vinna 3 produkter från FINESSGURU! Denna tävling avslutas imorgon så det gäller att passa på om man vill får möjligheten att få en tidig julklapp! :D

Ha det bra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0