Vegansk grönsaks Bolognese

Så här mitt i veckan passar det bra med pasta Bolognese. Den här varianten innehåller varken quorn eller soya färs utan bara färska grönsaker. Fri från gluten, socker och soja! 
 
Grönsaks Bolognese
 
1 blomkålshuvud
2 morötter
8 champinjoner 
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
1 dl valnötter
1 burk krossade tomater
1/2 dl soltorkade tomater i olja
2 tsk Bjäst
1 tsk salt
1 tsk oregano
1 tsk basilika
pasta
 
I en matberedare kör blomkål, morötter, champinjoner, lök och vitlök till en "färs". Har man ingen matberedare kan man riva allt på ett rivjärn. Häll grönsakerna i en stekpanna och stek på svag värme tills de blivit lite mjuka och det mesta vattnet ur grönsakerna är borta. Hacka valnötterna till små små bitar Och blanda med kryddorna och bjästen. Hacka soltorkade tomater och blanda med krossade tomater. Häll tomatblandningen och kryddblandningen i pannan och låt det gotta till sig i 15-20 minuter. Koka under tiden valfri pasta. Klart för servering! 
 
 
 
ɑ n n i k ɑ
2015-08-25 @ 22:09:35
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0