Rotsaksgryta

Igår var det storm ute på eftermiddagen så jag tyckte att det skulle passa bra med en varm gryta till middag 😊
 
Rotsaksgryta
 
300 g quorn bitar
2 morötter
1 palsternacka
1 kålrot
4 stänger selleri
2 msk olivolja
1 purjolök
2,5 dl grädde (ta den du gillar bäst, jag använde kokos)
2 vitlöksklyftor
2 tsk dragon
salt och peppar
 
Skala och skär rotsakerna i lagom bitar och låt dom koka tillsammans med den skivade purjon och sellerin i ca 10 min. Häll bort vattnet och stek grönsakerna tillsammans med quorn bitarna och vitlöken i oljan. Häll på grädden och kryddorna och låt det gotta till sig i ca 10 min på låg värme. Varsågooo 👌🏼
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utanallting.blogg.se

Jag heter Jennifer och här delar jag med mig av mina recept från mitt liv som vegan. Jag finns numera på Instagram där du kan fortsätta följa mig och mina recept.

RSS 2.0